Poslovni eRačun je svaki račun koji Poslovni korisnik ePošte šalje drugim Poslovnim korisnicima u elektroničkom obliku, a koji mora biti u strukturi definiranoj Zakonom o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi ili Tehničkom uputom za povezivanje izdavatelja s eBox sustavom, koju vam šaljemo po potpisu Ugovora.
Cijena slanja Poslovnog eRačuna je:
Poslovni eRačun | Cijena | PDV | Cijena s PDV-om | |
do 100 računa mjesečno | kom | 0,12 € | 0,03 € | 0,15 € |
od 101 do 500 računa mjesečno | kom | 0,09 € | 0,02 € | 0,11 € |
iznad 501 računa mjesečno | kom | 0,06 € | 0,02 € | 0,08 € |
Poslovni web eRačun koji se kreira u ePošti | kom | 0,40 € | 0,10 € | 0,50 € |
Nudimo 3 mogućnosti za kreiranje Poslovnog eRačuna:
1. U svojoj ePošti odaberete među financijskim uslugama Kreirani računi, pa Novi račun. Kroz 8 koraka unesete sve potrebne podatke o računu. Spremite ga i pošaljete. ePošta će iz vaših podataka napraviti račun u formi koja je potrebna za slanje eRačuna u registar javnih naručitelja i takav format računa poslati.
Za ovu vrstu slanja nisu vam potrebni certifikati, niti informacijski sustav za izradu računa.
2. Svoj sustav prilagodite strukturi propisanoj Europskom normom, na svoje računalo skinete Potpisnu aplikaciju ePošte (www.eposta.hr) i preko nje potpišete račun digitalnim certifikatom i pošaljete.
Cijena slanja jednog računa ovisi o mjesečnoj količini računa koje ste poslali putem ePošte.
3. Svoj sustav povežete s ePoštom web servisom, prema specifikaciji koju dobijete po potpisu ugovora. Račune šaljete iz svog informacijskog sustava, preko ePošte u Registar javnih naručitelja.
Cijena slanja jednog računa ovisi o mjesečnoj količini računa koje ste poslali putem ePošte.
Poslovni eRačun možete slati svim poslovnim korisnicima ePošte.
Račun možete napraviti na isti način kao za obveznike javne nabave, potražiti korisnika u sustavu i poslati račun.
Ako želite slati eRačune svim svojim poslovnim partnerima, pozovite ih da se registriraju u ePoštu online. Tako će u nekoliko minuta postati korisnici ePošte i dobiti mogućnost primanja Poslovnih eRačuna.
1. informacijski smo posrednik usklađen sa zakonom
Hrvatska pošta, kao informacijski posrednik, putem svoje usluge ePošta ima osigurano primanje i slanje računa poslanih u strukturi propisanoj Europskom normom.
Na stranici Ministarstva gospodarstva je objavljen popis informacijskih posrednika koji su povezani na centralnu platformu i usklađeni s normom za e-račun. Na stranici https://www.mingo.hr/page/kategorija/e-racun možete kliknuti na 'Kako do e-računa'
2. računi koje šaljemo prilagođeni su Europskoj normi za eRačune
Elektronički račun (eRačun) je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku, čime se omogućuje njegova automatska elektronička obrada.
Mora biti usklađen s Europskom normom za eRačune EN 16931-1 i šalje se preko registra javnih naručitelja, putem informacijskih posrednika.
3. povezani smo s registrom javnih naručitelja
Registar prati koji je javni naručitelj kod kojeg informacijskog posrednika https://servisi.fina.hr/e-racun-javna-trazilica/.
Iz sustava informacijskih posrednika računi će se slati primatelju preko registra, da bi se u registru provjerilo zadovoljava li račun zakonom određenu strukturu.
Jedna od glavnih funkcionalnosti ePošte je distribucija računa i ostalih dokumenata u elektroničkom obliku. Povezivanje vašeg informatičkog sustava s ePoštom omogućava vam slanje računa i ostalih dokumenata svim korisnicima ePošte koji su se za to prijavili, uz minimalne dodatne preinake, koje treba napraviti informatička kuća koja vam održava sustav. Tako postajete izdavatelj koji dobiva mogućnost slanja računa i ostalih dokumenata privatnim i poslovnim korisnicima ePošte.
Kao izdavatelj ePoštom možete predati dokumente koji su namijenjeni samo prijavljenim korisnicima ePošte (onima koji su se prijavili za primanje baš vaših dokumenata) ili predati sve svoje dokumente koje će ePošta razvrstati tako da će ih u elektroničkom obliku dostaviti svima koji su se prijavili za primanje vaših dokumenata i svima koji su dali odobrenje za primanje elektroničkih računa od svih izdavatelja čiji su korisnici. Svi ostali dokumenti mogu se poslati u tiskaru na ispis i kuvertiranje i uručiti u fizičkom obliku.
Možete poslati pojedinačno pismo drugom korisniku servisa pri čemu pismo dobiva vremenski žig i dokaz da ste ga poslali upravo vi. Pismo može biti obično ili preporučeno.
Preporučena ePošiljka šalje se u ePoštu primatelja pri čemu sustav generira kod koji se SMS-om šalje primatelju, korisniku ePošte. Unosom koda korisnik potvrđuje primitak preporučene ePošiljke.
Ako 48 sati nakon slanja preporučene ePošiljke korisnik nije iskoristio kod, preporučena pošiljka šalje se na materijalizaciju i uručenje te automatski dobiva kod za praćenje (u Track&Trace sustavu Hrvatske pošte).
Slanje pojedinačnih elektroničkih pisama na ispis i kuvertiranje
Pismo poslano ePoštom može biti dostavljeno na kućnu adresu primatelja bilo gdje u svijetu. Takvo se pismo šalje na ispis i kuvertiranje i prosljeđuje na kućnu adresu primatelja. Podatke o primatelju koje ste jednom unijeli u adresar možete pohraniti u sustavu i kada idući put šaljete pismo istom primatelju, trebate samo kopirati podatke iz adresara.
Slanje grupnih elektroničkih pisama
Kao Poslovni korisnik možete poslati veći broj elektroničkih pisama na distribuciju korisnicima ePošte u elektroničkom obliku i/ili na ispis i kuvertiranje, učitavanjem .xml datoteke kroz formu za unos pisama. Takva datoteka može biti digitalno potpisana pomoću certifikata, čime osiguravate integritet sadržaja ili ju poslati bez digitalnog potpisa (u tom slučaju ne odgovaramo za točnost sadržaja).