Otvorite
svoju
ePoštu

Tko se može koristiti uslugom ePošta?

ePoštom se mogu koristiti poslovni korisnici i fizičke osobe. Poslovni korisnik je pravna osoba ili fizička osoba koja obavlja registriranu djelatnost u Republici Hrvatskoj, a koja je s Hrvatskom poštom sklopila ugovor o poslovnoj suradnji i uključenju u sustav ePošta. Privatni korisnik je punoljetna, poslovno sposobna fizička osoba koja se prema posebnim propisima smatra potrošačem, bez obzira na državljanstvo, a koja je s Hrvatskom poštom sklopila ugovor o korištenju servisa ePošta.

Koje će mi sve usluge biti dostupne ako postanem korisnik ePošte?

Korištenjem ePošte imat ćete pristup ovim uslugama:

1. primanje dokumenata, putem online obrasca pisama, poruka i promocijskih poruka
2. slanje poruka i putem online obrasca pisama
3. slanje i primanje ePreporuka
4. ispis i kuvertiranje sadržaja elektroničkog pisma, kao i dostavu tog sadržaja u obliku pisma ili preporučene pošiljke mase do 50 g na jednog ili više primatelja
5. arhiviranje, odnosno pohrana sve dokumentacije u eBox, a za korisnike ePreporuke arhiviranje, odnosno pohrana u eBox Plus
6. slanje brzojava mobilnom aplikacijom ePošta
7. dohvat dokumentacije korisniku koji ne plaća arhivu
8. privatni korisnici – plaćanje računa i naloga kreditnim i debitnim karticama te pristup sustavu e-Građani
9. poslovni korisnici – slanje eRačuna, poslovnih eRačuna i poslovnih web eRačuna, ePreporuka i promocijskih poruka prema različitim kategorijama (sport, tehnika, ekonomija…)
10. odabirom usluge ispisa i kuvertiranja sadržaja elektroničkog pisma korisnik može upotrebljavati i osnovne dopunske usluge: dopunsku uslugu „PLUS“ za preporučenu pošiljku u unutarnjem prometu i dopunsku uslugu „POVRATNICA“ za preporučenu pošiljku u unutarnjem i međunarodnom prometu.

Može li se servisom ePošta slati novac?

Servisom ePošte ne možete slati novac. Više o tome kako možete slati novac preko Hrvatske pošte pročitajte ovdje.

Što je usluga Poslovni eRačun i komu je namijenjena?

Poslovni eRačun je račun koji šalje izdavatelj (to je poslovni korisnik koji osim usluga dostupnih svim korisnicima servisa ePošta može slati Dokumente te Poslovne eRačune i Poslovne web eRačune) poslovnom korisniku ili primatelju u elektroničkom obliku koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu, a koji je poslan ePoštom. Usluga je namijenjena poslovnim korisnicima i primateljima (pravna ili fizička osoba koja obavlja registriranu djelatnost u Republici Hrvatskoj, koja se registrirala u ePoštu putem interneta samo za potrebe primanja računa i pratećih dokumenta u elektroničkom obliku te Poslovnih eRačuna i Poslovnih web eRačuna).

Naplaćuje li se mjesečna naknada za korištenje servisa ePošta kao i za internetsko bankarstvo?

U ovom trenutku korištenje servisa ePošta za primanje svih vrsta dokumenata i poruka je besplatno.

Ima li ePošta arhivu i je li ona besplatna?

Usluga arhiviranja dokumenata za privatne korisnike je besplatna, dok se usluga arhiviranja dokumenata za poslovne korisnike naplaćuje mjesečno za sve dokumente starije od 12 mjeseci od njihova slanja i primanja u eBox.

Mogu li kao strani državljanin plaćati račune platnim karticama banaka iz svoje države?

Moguće je plaćanje karticama Visa, MasterCard i Maestro bez obzira na izdavatelja.

Kolika je naknada za plaćanje računa ePoštom?

Naknada za plaćanje računa ePoštom iznosi 0,27 EUR (2,03 kn) po računu, neovisno o iznosu računa i vrsti kartice koja se koristi za plaćanje.

Kako mogu dobiti potvrdu o plaćanju za račune koje plaćam ePoštom?

Potvrdu možete preuzeti ili ispisati klikom na „Potvrda o plaćanju“.

Hoću li ubuduće poštu koju dobivam servisom ePošta primati i u fizičkom obliku u svoj kućni kovčežić?

Poštu koju dobivate putem servisa ePošta više neće dobivati u fizičkom obliku u kućni kovčežić. ePošta vam omogućuje ispis svakog dokumenta ili njegovo spremanje u računalo.

Za što mogu upotrebljavati mobilnu aplikaciju za servis ePošta?

Ova vam aplikacija omogućuje:

1. primanje računa i ostalih dokumenata od izdavatelja dokumenata koji imaju ugovor s Hrvatskom poštom
2. plaćanje računa kreditnim i debitnim karticama bez obzira na to jesu li stigli ePoštom ili u fizičkom obliku
3. plaćanje računa slikanjem 2D bar-koda ili uplatnice
4. pisanje pisma i slanje na bilo koju kućnu adresu u Hrvatskoj ili u svijetu te u elektroničkom obliku, drugom korisniku ePošte.

Kako mogu aktivirati mobilnu aplikaciju ePošta?

1. Preuzmite aplikaciju na App Storeu, Google Playu ili App Galleryju ili skenirajte QR kod.
2. Unesite korisničko ime i zaporku ePošte i aplikacija će biti aktivirana.
Aplikaciju upotrebljavajte za plaćanje računa i slanje pisama i poruka.

Kako mogu platiti račun mobilnom aplikacijom?

1. Slikajte nalog mobitelom.
2. Dodajte spremljeni nalog u košaricu.
3. Otvorite košaricu i odaberite opciju „Plati“.
4. Odaberite karticu za plaćanje.
5. Unesite 3D secure code (ako je potrebno, ovisno o kartici).

Kako mogu servisom ePošta plaćati svoje račune?

Računi pristigli na kućnu adresu mogu se plaćati ručnim unosom podataka u formu za unos naloga kopiranjem već postojećeg naloga ili kreiranjem naloga iz unaprijed definiranog predloška. Mobilnom aplikacijom ePošta može se koristiti opcija „Slikaj nalog“ za još jednostavniji unos podataka skeniranjem 2D bar-koda ili uplatnice.

Kako se prijaviti za primanje računa servisom ePošta i s kojim tvrtkama ePošta ima ugovorenu suradnju?

U izborniku odaberite opciju „Financijske usluge“ i među izdavateljima potražite onog čije račune želite primati ePoštom. U za to predviđena polja unesite ključni podatak s računa koji ste dobili u fizičkom obliku i kliknite na „Prijavi uslugu“. Nakon obavljene prijave, u servis ePošta i na vašu adresu e-pošte dobit ćete poruku o prihvaćenom ili odbijenom zahtjevu. Druga je mogućnost na zahtjevu za korištenjem servisa ePošta ili poslije u postavkama među korisničkim podatcima označiti „Želim primati račune svih ugovorenih izdavatelja“. U tom slučaju automatski ćete dobivati dokumente od svih izdavatelja koji šalju račune ePoštom. Popis izdavatelja nalazi se na naslovnoj stranici gdje možete odabrati županiju.

Što da radim ako sam zaboravio korisničko ime i lozinku?

U tom slučaju posjetite stranicu za prijavu korisnika servis.eposta.hr i napravite sljedeće:
1. Unesite korisničko ime u formi ime.prezime
2. Kliknite na poveznicu Zaboravili ste zaporku?
3. Na vašu adresu e-pošte koju ste naveli prilikom prijave u sustav stići će poruka s poveznicom na mjesto na kojem trebate postaviti novu zaporku.
Ako niste uspjeli i pojavila vam se neka poruka poput: „Korisničko ime koje ste unijeli nije ispravno“ ili „E-mail adresa nije ispravna“, nazovite za pomoć Službu za korisnike na broju 072 500 501.

Što je ePreporuka?

To je usluga koja digitalnim kanalom dostave omogućuje sigurnu razmjenu dokumenata uz pružanje dokaza o slanju i primanju dokumenata.

Tko sve može postati pošiljatelj ili primatelj ePreporuke?

Svaka pravna i fizička osoba koja je korisnik servisa ePošta uz uvjet da dodatno ugovori ePreporuku (kvalificiranu uslugu).

Mogu li ugovoriti ePreporuku ako nisam korisnik servisa ePošta?

Ne možete, nego najprije trebate postati korisnikom servisa ePošta.

Kako mogu ugovoriti uslugu?

Za fizičke i pravne osobe to je moguće putem interneta popunjavanjem online forme za registraciju za ePoštu te uz digitalno potpisivanje dodatnog zahtjeva za kvalificiranim potpisnim certifikatom, u poštanskom uredu uz popunjavanje i vlastoručno potpisivanje zahtjeva za servis ePošta te dodatnog zahtjeva za ePreporučenu pošiljku ili e-poštom na prodaja@posta.hr. Ovaj način ugovaranja vrijedi samo za pravne osobe.

Kako mogu biti siguran da je poruka poslana u sigurnom okruženju?

Osigurane su mjere zaštite za smanjenje rizika od gubitka, krađe, uništenja ili neovlaštene promjene podataka. Prema eIDAS uredbi osigurana je identifikacija pošiljatelja i primatelja prije dostave podataka.

Ima li moja pošiljka prilikom slanja ili primanja vremenski žig i je li potpisana?

Svaka pošiljka označena je kvalificiranim vremenskim žigom i kvalificiranim pečatom čime je osigurana neporecivost, integritet i autentičnost pošiljke.