Članak 6.
(1) Ugovorni odnos između Davatelja usluge i Privatnog korisnika zasniva se Ugovorom za privatne korisnike. Ugovor se sklapa tako da Davatelj usluge, putem Obavijesti o prihvatu, prihvati Zahtjev koji je podnesen na važećem obrascu Davatelja usluge u fizičkom ili elektroničkom obliku, a Privatni korisnik prethodno prihvati Uvjete korištenja/Predugovornu obavijest, ove Opće uvjete, važeći Cjenik te druge opće uvjete poslovanja na koje se pozivaju ovi Opći uvjeti, koji zajedno sa Zahtjevom i Obavijesti o prihvatu čine Ugovor za privatne korisnike. Ugovor za privatne korisnike sklopljen je u trenutku kada Privatni korisnik primi elektroničku poruku na e-mail adresu navedenu u Zahtjevu, a u kojoj je sadržana Obavijest o prihvatu, pri čemu se ta poruka smatra primljenom kada joj Privatni korisnik može pristupiti.
(2) Podnošenjem Zahtjeva, Privatni korisnik zahtijeva otvaranje korisničkog računa servisa ePošta te mogućnost korištenja usluga servisa ePošta namijenjenih Privatnim korisnicima, sukladno ovim Općim uvjetima.
(3) Privatni korisnik može vlastoručno potpisani Zahtjev u fizičkom obliku predati na šalteru u poštanskom uredu Davatelja usluge. Privatni korisnik može Zahtjev u elektroničkom obliku podnijeti putem internetske stranice
www.eposta.hr pri čemu Zahtjev ne mora biti elektronički potpisan, već registracija Privatnog korisnika zamjenjuje potpisivanje Zahtjeva. Prigodom podnošenja Zahtjeva u elektroničkom obliku Davatelj usluge ima pravo provjere iz članka 22. stavak 4. ovih Općih uvjeta.
(4) Ako je Zahtjev od strane Privatnog korisnika podnesen u fizičkom obliku, Davatelj usluge će o Zahtjevu odlučiti najkasnije u roku od petnaest (15) dana od dana primitka Zahtjeva. Ako je Zahtjev od strane Privatnog korisnika podnesen u elektroničkom obliku, Davatelj usluge će o istome odlučiti bez odgode, a najkasnije u roku od 24 (dvadeset četiri) sata od podnošenja Zahtjeva. Ako Zahtjev bude prihvaćen, Privatni korisnik od Davatelja usluge zaprima na adresu elektroničke pošte navedene u Zahtjevu obavijest o načinu aktivacije korisničkog računa servisa ePošta s korisničkim imenom, drugim podacima, linkom potrebnim za aktivaciju i ovim Općim uvjetima. Odabirom linka za aktivaciju korisničkog računa Privatni korisnik dodatno potvrđuje prihvaćanje ovih Općih uvjeta i aktivira korisnički račun. Nakon toga sustav ePošte dostavlja zaporku SMS porukom na broj mobilnog telefona navedenog u Zahtjevu, a Obavijest o prihvatu zahtjeva, iz stavka 1. ovog članka se dostavlja na adresu elektroničke pošte Privatnog korisnika navedene u Zahtjevu.
(5) Ako SMS poruka sa zaporkom nije isporučena, Privatnom korisniku se zaporka šalje na kućnu adresu navedenu kao dostavna adresa u Zahtjevu.
(6) Ugovorni odnos između Davatelja usluge i Poslovnog korisnika zasniva se potpisom Ugovora za poslovne korisnike od strane ovlaštenih predstavnika obiju ugovornih strana.
(7) Sklapanjem Ugovora za poslovne korisnike Poslovni korisnik prihvaća uvjete korištenja usluge sadržane u istom te u važećim Općim uvjetima, važećem Cjeniku te drugim općim uvjetima poslovanja na koje se pozivaju ovi Opći uvjeti, a koji svi zajedno čine Ugovor za poslovne korisnike te potvrđuje da su mu ti dokumenti uručeni i da je s istima upoznat odnosno da je navedenim dokumentima prethodno pristupio na internetskoj stranici
www.eposta.hr putem koje se upoznao sa sadržajem navedene dokumentacije.
(8) Poslovni korisnik može Ugovor za poslovne korisnike potpisan s njegove strane, u fizičkom obliku predati prodajnom predstavniku Davatelja usluge ili na šalteru u poštanskom uredu Davatelja usluge.
(9) Ugovor za poslovne korisnike smatra se sklopljenim danom potpisa Ugovora za poslovne korisnike od strane ovlaštenih predstavnika obiju ugovornih strana. U roku pet (5) dana od dana sklapanja Ugovora za poslovne korisnike Poslovnom korisniku će biti aktiviran korisnički račun te će Poslovni korisnik zaprimiti na e-mail adresu kontakt osobe navedene u Zahtjevu korisničko ime i lozinku. Usluga će biti aktivirana u roku 10 dana od dana aktivacije korisničkog računa.
(10) Ugovorni odnosi zasnovani sukladno prethodnim stavcima ovog članka ne obuhvaćaju uslugu ePreporuka, već je za korištenje iste potrebno sklapanje dodatka ugovora na način opisan u nastavnim stavcima ovog članka.
(11) Dodatni zahtjev Privatni korisnik može predati u fizičkom obliku na način da ga ispuni, vlastoručno potpiše i preda na šalteru u poštanskom uredu Davatelja usluge ili da ga ispuni elektroničkim putem, potpiše kvalificiranim elektroničkim potpisom Agencije za komercijalnu djelatnost proizvodno, uslužno i trgovačko d.o.o., OIB: 58843087891 (u daljnjem tekstu: AKD) i podnese putem internetske stranice
www.eposta.hr. Podnošenjem Dodatnog zahtjeva, Privatni korisnik potvrđuje da je upoznat sa svim aktima kojima je usluga ePreporuka definirana, a koji su navedeni u članku 5. stavak 3. ovih Općih uvjeta i da iste prihvaća. Prigodom podnošenja Dodatnog zahtjeva u elektroničkom obliku Davatelj usluge ima pravo provjere iz članka 22. stavak 4. ovih Općih uvjeta.
(12) Dodatni zahtjev Poslovni korisnik može predati u fizičkom obliku na način da ga ovlaštena osoba ispuni, potpiše i preda na šalteru u poštanskom uredu Davatelja usluge ili da ga ispuni elektroničkim putem, potpiše po ovlaštenoj osobi kvalificiranim elektroničkim potpisom AKD-a i podnese putem internetske stranice
www.eposta.hr. Podnošenjem Dodatnog zahtjeva Poslovni korisnik potvrđuje da je upoznat sa svim aktima kojima je usluga ePreporuka definirana, a koji su navedeni u članku 5. stavak 3. i da iste prihvaća.
(13) Dodatak ugovora kojim se obuhvaća usluga ePreporuke sklapa se tako da Davatelj usluge, putem Obavijesti o prihvatu, prihvati Dodatni zahtjev koji je podnesen na važećem obrascu Davatelja usluge u fizičkom ili elektroničkom obliku, a Korisnik prethodno prihvati sve akte kojima je usluga ePreporuka definirana, a koji su navedeni u članku 5. stavak 3. ovih Općih uvjeta, s time da je dodatak ugovora sklopljen u trenutku kada Korisnik primi elektroničku poruku na adresu navedenu u Dodatnom zahtjevu u kojoj je sadržana Obavijest o prihvatu, pri čemu se ta poruka smatra primljenom kada joj Korisnik može pristupiti.
(14) Ako je Dodatni zahtjev Korisnik podnio u fizičkom obliku, Davatelj usluge će o Zahtjevu odlučiti najkasnije u roku od deset (10) dana od dana primitka Dodatnog zahtjeva, a ako ga je podnio u elektroničkom obliku, Davatelj usluge će o istome odlučiti bez odgode, a najkasnije u roku od 24 (dvadeset četiri) sata od njegovog podnošenja. Ako Dodatni zahtjev bude prihvaćen, Korisnik od Davatelja usluge zaprima na adresu elektroničke pošte navedenu u Dodatnom zahtjevu obavijest o početku korištenja usluge ePreporuka .
(15)Ugovorni odnos između Davatelja usluge i Primatelja zasniva se tako da se Primatelj registrira unoseći putem web sučelja na portalu servisa podatke u za to predviđeni online obrazac i to: naziv tvrtke odnosno registrirane djelatnosti Primatelja, adresu sjedišta Primatelja, OIB Primatelja, broj mobilnog telefona i adresu elektroničke pošte Primatelja te istodobno daje izjavu kako je upoznat s odredbama ovih Općih uvjeta, te da ih prihvaća.
(16) Primatelj može postati Poslovni korisnik, u skladu s ovim Općim uvjetima.
Članak 7.
(1) Kako bi mogao koristiti servis ePošta, Korisnik i Primatelj se moraju prijaviti unošenjem dobivenoga korisničkog imena i zaporke na portalu servisa na adresi
www.servis.eposta.hr. Za ulazak u dio sustava ePošta u kojem se pruža usluga ePreporuka Korisnici uz korisničko ime i zaporku moraju unijeti jednokratni PIN dobiven SMS- om ili putem mobilne aplikacije ePošta. Dobiveni PIN ima vremensko trajanje od 60 (šezdeset) sekundi. Unosom korisničkog imena, zaporke i PIN-a, Korisnici se identificiraju i autentificiraju.
(2) Korisnik i Primatelj se obvezuju zaštititi tajnost zaporke i PIN-a kako bi se spriječilo njihovo otkrivanje i neovlašteno korištenje.
(3) Korisnik i Primatelj mogu nakon prijave u sustav urediti svoje osobne postavke.
Članak 8.
(1) Davatelj usluge prihvatit će Zahtjev i/ili Dodatni zahtjev odnosno prijedlog Ugovora za Poslovne korisnike ako postoje tehnički preduvjeti za aktiviranje zahtijevane usluge te ako ne postoje razlozi za odbijanje Zahtjeva i/ili Dodatnog zahtjeva odnosno prijedloga Ugovora za Poslovne korisnike.
(2) Davatelj usluge ima pravo odbiti Zahtjev i/ili Dodatni zahtjev:
- ako obrazac Zahtjeva i/ili Dodatnog zahtjeva nije potpuno i/ili točno popunjen ili ako Zahtjev i/ili Dodatni zahtjev podnesen u fizičkom obliku nije vlastoručno potpisan i/ili Dodatni zahtjev nije digitalno potpisan,
- ako je podnositelj Zahtjeva i/ili Dodatnog zahtjeva poslovno nesposobna osoba ili nije potpuno poslovno sposobna osoba, a nema valjano odobrenje zakonskog zastupnika ili ako Zahtjev i/ili Dodatni zahtjev nije predala osoba ovlaštena za zastupanje podnositelja Zahtjeva,
- ako Privatni korisnik na traženje Davatelja usluge ne dostavi potrebne podatke nužne za sklapanje Ugovora za privatne korisnike,
- ako ne postoje tehnički preduvjeti za pružanje usluge (npr. računalo s Internet preglednikom i Internet vezu).
(3) Davatelj usluge ima pravo odbiti prijedlog Ugovora za Poslovne korisnike i/ili Dodatni zahtjev:
- ako prijedlog Ugovora za poslovne korisnike i/ili Dodatni zahtjev nije potpuno i/ili točno popunjen i/ili vlastoručno potpisan od strane ovlaštene osobe, i/ili ako Dodatni zahtjev podnesen u elektroničkom obliku nije digitalno potpisan od strane ovlaštene osobe;
- u slučaju stečaja ili likvidacije te ako Poslovni korisnik nije solventan;
- ako Poslovni korisnik na traženje Davatelja usluge ne dostavi potrebne podatke nužne za sklapanje Ugovora za poslovne korisnike i/ili za prihvaćanje Dodatnog zahtjeva;
- ako ne postoje tehnički preduvjeti za pružanje Usluge servisa ePošta (npr. računalo s Internet preglednikom i Internet veza).
Članak 9.
(1) Prilikom predaje Zahtjeva i/ili Dodatnog zahtjeva u fizičkom obliku Privatni korisnik je dužan radniku Davatelja usluge predočiti osobnu iskaznicu, a ako radnik Davatelja usluga posumnja u valjanost ili zakonitost posjedovanja osobne iskaznice, odbit će preuzimanje.
(2) Prilikom podnošenja Zahtjeva i/ili Dodatnog zahtjeva Privatni korisnik dužan je unijeti sve podatke koji su označeni kao obavezni, a osobito osobni identifikacijski broj (OIB) i, u slučaju podnošenja Zahtjeva ili Dodatnog zahtjeva u elektroničkom obliku, broj osobne iskaznice.
(3) Prilikom predaje prijedloga Ugovora za poslovne korisnike i/ili prilikom podnošenja Dodatnog zahtjeva Poslovni korisnik je dužan unijeti sve podatke koji su označeni kao obavezni, a na zahtjev Davatelja usluga i dostaviti dokumentaciju kojom dokazuje točnost podataka navedenih u Ugovoru za poslovne korisnike odnosno u Dodatnom zahtjevu.
(4) Korisnik jamči točnost upisanih podataka:
- vlastoručnim potpisom na Zahtjevu i/ili Dodatnom zahtjevu podnesenom u fizičkom obliku,
- registracijom Privatnog korisnika prigodom podnošenja Zahtjeva u elektroničkom obliku.
- vlastoručnim potpisom ovlaštene osobe na Ugovoru za poslovne korisnike,
- kvalificiranim elektroničkim potpisom na Dodatnom zahtjevu podnesenom u elektroničkom obliku.
Davatelj usluga ne odgovara za posljedice uzrokovane davanjem netočnih i/ili nepotpunih podataka od strane Korisnika.
Članak 10.
Ugovor s Korisnikom sklapa se na neodređeno vrijeme osim ako odredbama Ugovora za poslovne korisnike nije drugačije određeno u kojem slučaju će se primjenjivati odredbe tog ugovora.
Članak 11.
(1) Korisnik može otkazati Ugovor podnošenjem pisanog zahtjeva za otkazom Ugovora na važećem obrascu Davatelja usluge ili na drugi način u pisanom obliku, a u skladu s odredbama ovih Općih uvjeta.
(2) Potpisani Zahtjev za otkazom Ugovora koji ne uključuje uslugu ePreporuka Korisnik može uručiti na šalteru u poštanskom uredu Davatelja usluge, poslati poštom u preporučenoj pošiljci na adresu HP-Hrvatska pošta d.d., Služba za korisnike, Poštanska 9, 10410 Velika Gorica, a može ga i nepotpisanog poslati elektroničkom poštom na adresu:
podrska@eposta.hr, uz uvjet da ga šalje s adrese elektroničke pošte koja je sukladno ovim Općim uvjetima dostavljena u sustav ePošta. Ukoliko korisnik podnosi Zahtjev za otkazom Ugovora koji uključuje uslugu ePreporuka može ga predati na šalteru u poštanskom uredu Davatelja usluge ili ga poslati korištenjem usluge ePreporuka.
(3) Nakon podnošenja zahtjeva za raskidom/otkazom Ugovora Korisniku se deaktiviraju usluge servisa ePoštakao i sam korisnički račun u roku od najviše 7 (sedam) dana od dana primitka tog zahtjeva, čime ujedno Ugovor prestaje važiti te Korisniku prestaje mogućnost korištenja usluga servisa ePošta, osim korištenja usluge zaprimanja Dokumenata te će isti moći zaprimati Dokumente do kraja kalendarskog mjeseca koji slijedi nakon mjeseca u kojem je podnesen zahtjev za raskid/otkaz Ugovora.
(4) U razdoblju od dana zaprimanja zahtjeva za otkazom Ugovora od strane Davatelja usluge pa do trenutka deaktivacije (brisanja) korisničkog računa Korisnik će moći primati u eBox samo Dokumente odjavljene nakon proteka roka za odjavu te obavljati jednokratne platne transakcije putem IPG-a. Korisnik se neće moći koristiti ostalim uslugama servisa ePošta.
(5) Korisnik koji želi prestati koristiti samo uslugu ePreporuka, a nastaviti koristiti ostale usluge servisa ePošta, može i zasebno otkazati samo tu uslugu podnošenjem posebnog Zahtjeva za deaktivacijom usluge ePreporuka. Prilikom podnošenja Zahtjeva za deaktivacijom usluge ePreporuka Korisnik je dužan u standardizirani obrazac Davatelja usluge unijeti sve podatke koji su označeni kao obavezni. Korisnik jamči točnost upisanih podataka sukladno članku 9. stavak 4. ovih Općih uvjeta. Zahtjev za deaktivacijom usluge ePreporuka Korisnik može predati na šalteru u poštanskom uredu Davatelja usluge ili ga poslati korištenjem usluge ePreporuka. Usluga se deaktivira u roku od najviše 7 (sedam) dana od dana primitka zahtjeva za deaktivacijom usluge.
(6) Svi primljeni i poslani dokumenti koje je korisnik primio i poslao u posljednjih dvanaest (12) mjeseci bit će dostupni korisniku do kraja kalendarskog mjeseca koji slijedi nakon mjeseca u kojem je podnesen zahtjev za raskid/otkaz Ugovora te ćeu tom roku korisnik biti u mogućnosti preuzeti sve dokumente i potvrde plaćanja na svoje računalo. Isto će biti omogućeno i za sve dokumente i potvrde plaćanja starije od godinu dana svim privatnim korisnicima, a poslovnim korisnicima ako korisnik ima plaćenu arhivu.
(7) Davatelj usluge može otkazati Ugovor o čemu će obavijestiti Korisnika dostavom obavijesti na adresu navedenu u Zahtjevu/Ugovoru za Poslovne korisnike. U slučaju otkaza Ugovora, Davatelj usluge blokirat će Korisniku korištenje usluge i deaktivirati (brisati) korisnički račun.
(8) U slučaju otkaza Ugovora od strane Davatelja usluge, Ugovor prestaje s danom naznačenim u obavijesti o otkazu.
(9) Davatelj usluga ima pravo jednostrano raskinuti Ugovor s trenutačnim učinkom i to u sljedećim slučajevima:
- Ako Korisnik ne podmiruje ili neuredno podmiruje račune za pružene usluge Davatelja usluga
- Ako je Korisnik prezadužen ili ako prema razumnoj procjeni Davatelja usluga neće moći podmirivati troškove pružanja usluge
- Ako se utvrdi ili postoji osnovana sumnja da su dokumenti dostavljeni radi zasnivanja Ugovora lažni ili nevaljani
- U svim ostalim slučajevima u kojima Davatelj usluga ima pravo raskida Ugovora, a koji slučajevi su navedeni u preostalom dijelu teksta ovih Općih uvjeta.
(10) U slučaju otkaza/raskida Ugovora Korisnik je dužan platiti sve račune Davatelja usluge za usluge korištene do dana deaktiviranja (brisanja) korisničkog računa.
(11) U slučaju prestanka postojanja Davatelja usluge ili u slučaju da Davatelj usluge prestane pružati uslugu, prestaje i Ugovor, o čemu će Davatelj usluge obavijestiti Korisnika najmanje 30 (trideset) dana unaprijed.
(12) Neovisno o odredbama prethodnih stavaka, Privatni korisnik je ovlašten, u skladu s postojećim propisima o zaštiti potrošača, jednostrano raskinuti Ugovor za privatne korisnike, ne navodeći razloge za to, u roku od 14 (četrnaest) dana od dana njegovog sklapanja.
(13) U slučaju iz prethodnog stavka ovog članka Privatni korisnik, da bi ostvario pravo na jednostrani raskid, mora o tome obavijestiti Davatelja usluga prije isteka navedenog roka i to nedvosmislenom izjavom poslanom poštom, telefaksom ili elektroničkom poštom, u kojoj će navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona, telefaksa ili adresu elektroničke pošte, a može koristiti i primjer obrasca za jednostrani raskid ugovora dostupnog na internetskoj stranici
www.eposta.hr .
(14) U slučaju i povodom jednostranog raskida iz stavaka 12. i 13. ovog članka Privatni korisnik i HP imaju prava i obveze sukladno Zakonu o zaštiti potrošača i s njime povezanim podzakonskim propisima.